jon-tyson-XmMsdtiGSfo-unsplash

Finns det verkligen goda nyheter när världen är så mörk? Det tror vi. Vi vill bjuda in till en plats där vi får fundera över livets stora frågor, och tillsammans få undersöka de goda nyheterna. Välkommen till Alpha.

Alpha är en slags upptäckarkurs över livets stora frågor i relation till kristen tro, där alla frågor är viktiga och får ställas.

Varje tillfälle inleds med att vi äter tillsammans. Därefter följer ett kort föredrag om kvällens ämne. Sedan samtalar vi i mindre grupper om det vi har hört, och om vad vi själva tänker i relation till det. Och återigen – alla frågor får ställas. Alpha handlar om att få ställa frågor, och tänka tillsammans.

Den här våren bjuder vi in till Alpha på konditori En bulle i ugnen, Örebrovägen 20, i Odensbacken.

Vi kommer mötas åtta stycken tisdagskvällar, med start 5/3, kl 18-19.30. Den första gången är en gratis prova-på-gång, då du får komma och uppleva Alpha, och testa om det är något för dig.

Kostnaden för hela kursen, inklusive kvällsmat vid varje tillfälle, är 250 kr. Det betalas vid andra tillfället, om du bestämmer dig för att gå hela kursen.

Övriga datum är 19/3, 2/4, 16/4, 23/4, 14/5, 28/5 och 11/6.

Arrangörer är Baptistkyrkan i Stora Mellösa och Pingstkyrkan i Odensbacken, i samarbete med studieförbundet Bilda.

Har du frågor, kontakta oss på Simon.ekstedt@odensbacken.pingst.se, 076-1931323 eller erik@baptistkyrkan.com, tel 073-071 83 58

Anmälan görs via formulet här: ANMÄLAN